I første omgang implementeres systemet på designområdet og efterfølgende på varemærkeområdet. Vi tager systemet i brug for designsager den 6. februar 2025.
Selve udskiftningen af systemet vil betyde en række ændringer.
Behandlingen af designsager i forbindelse med udskiftningen
Der vil være en overgangsperiode fra den 29. januar 2025 til den 6. februar 2025, hvor vi migrerer data fra det gamle til det nye system. I denne periode behandler vi ikke designsager. Det betyder, at Patent- og Varemærkestyrelsen ikke udsender breve, opkrævninger eller anden kommunikation i perioden.
Du kan indlevere designansøgninger som normalt, ligesom din ansøgning vil få en modtagelsesdato, den dag, vi modtager den.
Designansøgninger, der er indleveret i overgangsperioden, vil blive behandlet så hurtigt som muligt fra den 6. februar 2025.
Designsager udgår fra PVSonline i en periode
Fra den 6. februar 2025 vil du ikke kunne se designsager i PVSonline. I stedet kan du søge efter danske designsager i den europæiske database DesignView.
Vi forventer, at du igen vil kunne se designsager i PVSonline, når vi tager det nye sagsbehandlingssystem i brug på varemærkeområdet.
Korrespondance i designsager via Digital Post
Når vi tager det nye system i brug, vil vi sende korrespondance på designsager via Digital Post, hvis vi har de nødvendige oplysninger om dig. For dig med virksomhed er det CVR-nr., og for dig som privatperson er det dit cpr-nummer.
Alternativt sender vi brevpost.