Hvorfor vælge en forundersøgelse af logo i Danmark?
Du kan bruge undersøgelsen i dine overvejelser om dine muligheder for at være på markedet. Det kan være relevant i forbindelse med finansiering og investering i markedsføring. Og så kan resultaterne måske også i sig selv give inspiration til videreudvikling af dit mærke.
Fordele ved en forundersøgelse af logo i Danmark
- Du får et bedre overblik over andre logoer, der gælder i Danmark, og som kunne ligne eller er identisk med dit logo
- Du får svar allerede efter fem arbejdsdage
Hvad er en forundersøgelse af logo i Danmark?
Vi foretager en undersøgelse af dit logo. Undersøgelsen dækker ikke en evt. tekst i logoet. Vi søger i vores danske databaser efter andre mærker, der består af logoer, der kunne ligne dit. Resultatet af undersøgelsen får du i en rapport fra os. Den indeholder bl.a. en liste over alle de varemærker, vi har fundet. Du får også udskrifter af de nævnte logoer på listen. Du får endvidere en vejledning, du kan bruge, når du skal vurdere undersøgelsens resultat.
Når vi undersøger, om andre logoer ligner dit, tager vi udgangspunkt i den gruppe af logoer, som dit mærke hører hjemme i. Det kunne fx være gruppen med huse. For at spare dig tid har vi sorteret irrelevante mærker fra. Den liste, du modtager fra os, består af logoer, der muligvis ligner dit. Vi foretager ikke den endelige vurdering. Du skal derfor selv vurdere, om de logoer, vi har fundet, er en juridisk eller markedsmæssig hindring for, om du må eller vil bruge dit logo.
Undersøgelsen omfatter ikke de logoer, der bliver brugt uden at være registrerede, selv om de også kan være en hindring for dit logo.
Hvis du vil forhindre andre i at bruge dit logo, er det en god ide at få det registreret. Du skal være opmærksom på, at du ikke får dit logo registreret ved at få lavet en Forundersøgelse af logo i Danmark. Ønsker du at søge dit logo registeret, skal du indlevere en varemærkeansøgning til os.